مقاله «تبلیغات سیاسی آنلاین در ایالات متحده» نوشته اریکا فرانکلین فولر، مایلکل ام. فرانز و تراویس ان. ریدوت (استاد سیاست عمومی دانشگاه دولتی واشنگتن) است که در سال ۲۰۲۰ در کتاب «رسانههای اجتماعی و مردمسالاری» انتشارات دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده است. تبلیغات سیاسی همواره نقش محوری در برگزاری انتخابات در نظامهای مردمسالار داشتهاند. با این وجود ظهور رسانههای اجتماعی فضایی جدید و متفاوت را برای تبلیغات سیاسی فراهم آورده است که فرصتها و چالشهای نوینی را پیش رو نهاده است. برای مثال امکان هدفگذاری دقیق مخاطبان، فرصتی است که این فضا به وجود آورده است و در عین حال امکان دخالتهای گسترده خارجی در جهتدهی به افکار عمومی از جمله چالشهای تبلیغات سیاسی آنلاین است. این مقاله به بررسی این مسائل در ایالات متحده آمریکا و شیوه مواجهه قانونگذاران و سکوها با آنها میپردازد. به طور خاص عدم کفایت مقررات و قانونگذاریهای سنتی انجامشده برای تنظیمگری تبیلغات سیاسی آنلاین نشان داده شدهاست. پیشرفتهای صورتگرفته در چندسال اخیر در راستای بهروزرسانی قوانین و همچنین تصویب قوانین جدید در حوزههایی چون شفافیت مالی پویشهای آنلاین، الزامات گزارشدهی و الزامات گنجاندن پیامهای سلب مسئولیت از جمله واکنشهای انجام گرفته و بحث شده در این مقاله است. در نهایت نویسندگان روی مشکلات فعلی قوانین و چالشهای موجود بر سر راه اجرای آنها و همچنین نقش سکوها و تعامل آنها با نهادهای سیاستگذار جهت کمینهکردن این مشکلات تأکید کردهاند. شکی نیست که در آینده استفاده از رسانههای اجتماعی در حوزه تبلیغات انتخابات حتی پررنگتر از حال خواهد بود. بنابراین این مقاله میتواند نقطه شروع مناسبی برای اندیشیدن روی چالشهای تبلیغات آنلاین سیاسی و راهحلهای احتمالی برای سیاستگذاران در جمهوری اسلامی ایران نیز باشد.