در این گزارش، نخست، مفهوم سیاستگذاری رفتاری و نسبت آن با علوم شناختی توضیح داده میشود. همچنین، بر تمایز قاطع رهیافتهای تغییر رفتار با رفتارگرایی فلسفی و روانشناختی تأکید میشود. سپس برخی از ابزارهای سیاستگذاری رفتاری مرور میشود و در ادامه به سیاستگذاری رفتاری-شناختی در فضای مجازی پرداخته میشود. در این گزارش، از میان موضوعات گوناگونی که در این حوزه میتوان دنبال کرد، بر بحث سواد رسانهای تمرکز میشود. بدین منظور استدلال¬هایی درباره نیاز به نظریهای شناختی-رفتاری درباره سواد رسانهای طرح میشود. سپس مروری میشود بر انواع مداخلاتی که در حوزه سواد رسانهای در ادبیات طرح گردیده است و در این میان چارچوبی برای یک مداخله رفتاری در این حوزه ارائه میشود. درنهایت، در بخش آخر، برخی پیشنهادهای کاربردی برای افزایش سواد رسانهای کودکان و توانمندسازی ایشان در مواجهه با رسانه و بهویژه رسانههای جدید طرح میگردد. این پیشنهاد کمک میکند تا ببینیم چگونه چارچوبهای رفتاری-شناختی، شیوههای متفاوتی از مداخله را طرح میکنند.