مدارس مجازی در آمریکا
گزارش شماره ۷۴

گزارش پیش­رو، نمونه‌­ای از تجربیات سیاست­گذاری ملی آموزشی در حوزه مدارس سایبری است که درس­های بسیاری برای پژوهشگران، سیاست­‌گذاران و مجریان حوزه آموزشی و آی.سی.تی دارد. آمریکا با بیش از 20 سال تجربه در این حوزه و باوجود دارا بودن سهم بالایی از بازار فناوری و آموزشی جهان، تجربیات جالب‌توجهی درزمینه مدارس ترکیبی و مجازی دارد که بازخوانی آن برای روشن­تر شدن مسیری که ما نیز در حال ورود به آن هستیم، آموزنده خواهد بود. نتیجه مطالعات صورت گرفته نشان می‌­دهد نتایج دانش­‌آموزان مدارس مجازی در حدود نصف عملکرد دانش­آموزان در مدارس عادی است. شاید این گزاره مهم‌ترین گزاره قابل اخذ از تجربه آمریکا باشد که برخی از ایده‌پردازان اولیه که نگاه بسیار مثبتی به گسترش آموزش‌­های شخصی‌سازی‌شده مجازی داشتند، تصویری کاملاً متفاوت از آن را ترسیم می­‌نمودند. متن گزارش حاوی اطلاعات بسیار گسترده­ای درباره روش­‌های آموزشی، میزان حضور دانش‌­آموزان در مدرسه مجازی، نحوه بودجه‌ریزی، نحوه قانون‌­گذاری و حکمرانی ایالت‌­ها در کنترل و تنظیم‌­گری این مدارس و جوانب دیگر پژوهشی و سیاسی این مسئله است.
در ابتدا سعی بر گزینش و ترجمه بخش­‌هایی از گزارش بود، اما ساختار منسجم متن و درس‌­های روشی و نحوه ارائه مطالب آن ما را بر آن داشت که کل متن را با همان ساختار اولیه ترجمه نماییم. البته فصل اول به دلیل داده­‌های ریز و بومی آمریکا که آورده خاصی برای سیاست­گذاران و مجریان داخلی نداشت، از ترجمه حذف شد اما دو فصل دیگر و چکیده‌­های مدیریتی و پیشنهادها به همان صورت اصلی ارائه شده است (به‌جز یک تیتر فرعی که به همان دلیل قبلی حذف شد).

دانلود
نویسندگان:
سال نشر:
۱۴۰۰
تعداد صفحات:
۲۳۸
سایر منشورات