گزارش پیشرو، نمونهای از تجربیات سیاستگذاری ملی آموزشی در حوزه مدارس سایبری است که درسهای بسیاری برای پژوهشگران، سیاستگذاران و مجریان حوزه آموزشی و آی.سی.تی دارد. آمریکا با بیش از 20 سال تجربه در این حوزه و باوجود دارا بودن سهم بالایی از بازار فناوری و آموزشی جهان، تجربیات جالبتوجهی درزمینه مدارس ترکیبی و مجازی دارد که بازخوانی آن برای روشنتر شدن مسیری که ما نیز در حال ورود به آن هستیم، آموزنده خواهد بود. نتیجه مطالعات صورت گرفته نشان میدهد نتایج دانشآموزان مدارس مجازی در حدود نصف عملکرد دانشآموزان در مدارس عادی است. شاید این گزاره مهمترین گزاره قابل اخذ از تجربه آمریکا باشد که برخی از ایدهپردازان اولیه که نگاه بسیار مثبتی به گسترش آموزشهای شخصیسازیشده مجازی داشتند، تصویری کاملاً متفاوت از آن را ترسیم مینمودند. متن گزارش حاوی اطلاعات بسیار گستردهای درباره روشهای آموزشی، میزان حضور دانشآموزان در مدرسه مجازی، نحوه بودجهریزی، نحوه قانونگذاری و حکمرانی ایالتها در کنترل و تنظیمگری این مدارس و جوانب دیگر پژوهشی و سیاسی این مسئله است.
در ابتدا سعی بر گزینش و ترجمه بخشهایی از گزارش بود، اما ساختار منسجم متن و درسهای روشی و نحوه ارائه مطالب آن ما را بر آن داشت که کل متن را با همان ساختار اولیه ترجمه نماییم. البته فصل اول به دلیل دادههای ریز و بومی آمریکا که آورده خاصی برای سیاستگذاران و مجریان داخلی نداشت، از ترجمه حذف شد اما دو فصل دیگر و چکیدههای مدیریتی و پیشنهادها به همان صورت اصلی ارائه شده است (بهجز یک تیتر فرعی که به همان دلیل قبلی حذف شد).