خانه » مقالات » فعالیت های آموزشی کشورهای پیشرو درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت افزایش صلاحیت های هوش دیجیتال در سنین پایه
فعالیت های آموزشی کشورهای پیشرو درحوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت افزایش صلاحیت های هوش دیجیتال در سنین پایه
شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۱
زمان تقریبی مطالعه ۲ دقیقه

هــدف ایــن گــزارش شــرح اســتاندارد یــا چارچــوب هــوش دیجیتــال (DQ )به عنــوان اولیــن اســتاندارد جهانــی بــرای اندازه گیــری ســواد دیجیتــال، مهارتهــای دیجیتــال و آمادگــی دیجیتــال میباشــد. هــوش دیجیتــال مجموعــه ای از شایســتگی های فنــی، شــناختی، فراشــناختی و اجتماعی-عاطفـی اسـت کـه ریشـه در ارزش هـای اخلاقـی جهانـی دارد و به افــراد کمــک میکنــد تــا بــا چالش هــای زندگــی دیجیتــال مواجــه شــوند و از مزیت هـای آن نهایـت اسـتفاده را ببرنـد. پـس از شـرح ایـن اسـتاندارد، اهـداف و مزیت هـای آن، گـزارش پیـشرو بـه مـرور فعالیت هـای آموزشـی جهانــی و ملــی در جهــت افزایــش هــوش دیجیتــال از ســنین پایــه می پــردازد و در انتهــا توصیه هایــی بــه سیاســتگذاران و متولیــان امــر ارائــه میدهــد. امیــد اســت تــا ایــن گــزارش بتوانــد ضــرورت برنامه ریــزی آموزشـی جهـت افزایـش صالحیت هـای دیجیتـال در کـودکان و نوجوانـان را بــرای سیاســتگذاران و نهادهــای آموزشــی کشــور روشــنتر ســازد.

نویسندگان
سایر مقالات