پروژه تولید پلتفرم پیامرسان وی چت در هلدینگ تِنسِنت در گوانگژو و در اکتبر 2010 آغاز شده است. البته ویچت تنها پروژه هلدینگ عظیم تِنسِنت نیست؛ بلکه این مجموعه تعدادی زیادی برند و پروژه کلان دارد که ویچت تنها یکی از آنهاست. بهعنوانمثال برند «کیو کیو» از دیگر محصولات این هلدینگ است که مانند ویچت، یکی از پیامرسانهای پرطرفدار در جهان محسوب میشود. تا آنجا که آخرین آمارها نشان میدهد که کیوکیو نیز تنها دو رتبه پایینتر از ویچت در میان رسانههای اجتماعی در دنیا قرار دارد و با ۸۰۷ میلیون کاربر در جایگاه هفتم رسانههای اجتماعی دنیا و چهارم پیامرسانها است. هماکنون ویچت با بیش از یک میلیارد کاربر در جایگاه پنجم رسانههای اجتماعی و سوم پیامرسانهاست و تنها واتساپ و مسنجر (هر دو متعلق به فیسبوک)، پیامرسانهایی هستند که کاربران بیشتری نسبت به ویچت دارند.
در این گزارش به بررسی مختصر سیاستهای کلان کشور چین و شرکت تنسنت در ارائه و توسعه جهانی محصولاتشان پرداخته خواهد شد.